Bilder

Lite blandande bilder från veckan då vi hade barnen sist och var ute mycket med dom:)

Min nyaste! Bytte ut rosen mot en chrysanthemum:)

Promenerar näst intill varje dag nu, och äter fortfarande GI/LCHF mat.
Har börjat läsa matte nu på komvux också, och väntar på att få mera jobb!
Lite kort sådär.

Vikt

Hello!

Bara lite snabbt så, jag vägde mig i morse och har gått ner total 2,7kg på 11 dagar:)
De känns rätt fint faktist! Och de syns redan.... kan man bli mer lycklig då!?:D

De blev en vilodag i dag också. Men inte i morgon och inte på söndag då är de promenad som gäller!!
Ska lägga upp lite vinterbilder jag och älsk har tagit i veckan sen också.
NU är de fredagsmyyyyys!:)

GI 10

God morgon!

Ja nu händer de grejer minsann! Har motionerat nästan alla dagar denna vecka än så länge! Utöver min dagliga motion då, men att gå ut och gå för att förbränna.
Söndag: Promenerade i 40 min
Måndag: Promenerade till dagis 4,4km
Tisdag: Vila
Onsdag: Promenerade först in till stan, sen ut till dagis med älskade
Torsdag: Promenerade hem från dagis på morgonen

Så får vi se hur helgen ser ut! Men den blir inte stillasittande iaf:) Och vi har hittat på något med barnen varje dag också, ja här går tiden undan. Men de är kul att de händer något!
Blev ingen städning igår, så de tar jag idag då vi lix ska tvätta.

Efter första veckan så hade jag tappat total ca 1,4kg och då INGEN motion alls under veckan. Utan koncenterarde mig på maten, och sen var jag inte frisk heller så.
Litet förslag hur min dag i kost kan se ut:
Frukost: Turkisk yoghurt med kanel, 2 kalkonskivor
Lunch: Korvstroganoff, sallad(LCHF-vänlig)
Middag: Fisk, grekisk sallad, fisksås (fet en)
Kväll: Två skinkrullar ( MEN DET ÄR INTE OFTA )

Jag är oftast så pass mätt på dessa få mål jag äter så kvällarna brukar jag inte äta något alls, då jag varken känner hunger eller sug. Frukost har jag haft lite svårt med förut, men med denna kost så är jag riktigt hungrig på morgonen och äter ordentligt! Sen dricker jag ALLTID vatten, bara vatten hela tiden. Till alla måltider och där i mellan också.

Jaja, de var en liten update.

GI 8

Hello!

Nu var de en vecka sen jag skrev sist ser jag.
Som rubriken lyder så är jag inne på min 8:onde dag med GI och har börjat motionera nu igen, och de är så grymt skönt.
Började piggna till igen i söndags så då tog jag mig min första långa promenad, blev en 40 minters promenad.
Måndag promenerade jag till dagis och hämtade barnen, tog mig 50 min att gå 4,4km och de var en grymt härlig promenad.
Idag blev de att stiga upp tidigt och åka med barnen till dagis, sen åkte jag och älskling och STOR handlade, hem igen och vila en stund och sen ut och hämta barnen igen.. men de blev buss tillslut då också! Bussarna går ju helt perfekt här och funkar precis som en bil:)
Väl hemma blev de lek en stund här ute på gården, och barnen fick hänga upp talgbollar till pippin. In och fortsätta leka, jag gjorde dom varsin trolldeg så dom fick dega en stund och de uppskattades:)
Älskling gjorde goo middag och sen tog jag tag i diskningen, och bytte köksgardiner så nu är de riktigt fint här överallt igen! Storstädning i morgon och tvätt på torsdag .. sen gör vi helg!!:)

Vikten då, jodu.. den går neråt!:D Igen, men nu har jag ju inte några jätte många kilon att tappa ca 4-5 kilo och sen är de bara att bli fit som gäller till sommaren. Och med en kille som kan allt om träning så fixar vi de här utan problem!

12/12-10

Så här är de full rulle hela tiden och jag stor trivs!:)

Vi har planer på måla om köket också, för av någon konstig anledning så måste ju dom som bodde här före gillat att de var blek turkosa skåpluckor och beiga tapeter med blommor på!?! Och så även att tapetsera om vardagsrummet, för de är ju den här "underbart" snygga organgea tapeten....

Älskling på jul men lilla grisen saga:)

Jag på nyår!

Fin besök fick vi när vi var på besök i Norrland!:)

Vardagsrumms fönstret, och där syns även den snygga tapeten!

Min nya gadd!:) På vänster sida revben!

Älskling idag, vissa tror visst de är jul än;)

Dags att knoppa nu, full rulle i morgon igen!

Sjukdom

Hello!

Nu var de visst ett tag sen jag skrev här. Men nu har viu tagit oss hem och är sjuk nu igen.
Fick magsjuka 9dec, när vi åker hem från norrland.. ja gissar vad som händer då, sådär lagom på tåget!!
Jag får magsjuka IGEN!

Väl hemma så börja jag känna mig bättre i magen från magsjukan men är trött så in i norden och varm och blir tät i näsan.
Och så är vi där, dyng förkyld blev jag. Jätte tät i näsan, hostar och kallsvettas hela dagarna och huvudet känns som bly..lever på alvedon och LCHF/GI mat nu.

Som sagt, jag har börjat med LCHF/GI mat nu igen och så fort jag blir frisk så blir de att hänga på gymmet men bejb. Tur han kan allt vad gäller träning:)

Dags för annat!

HEJDÅ!

Så ja, då var denna visit över för denna gången!
Firade både jul och nyår här i norrland och de var hur underbart som helt, har hunnit nu träffa alla som var inplanerat och de var riktigt kul att se alla igen:) Men snart är vi väl tillbaka!

Sista middagen är intagen här och de blev tacos såklart, så nu är de bara att känna lugnet före stormen.
Tåget SKA gå 22.50 ca från Bastuträsk, och vi kommer till Sthlm runt 10 tiden i morgon och då har vi 5 min på oss till nästa tåg.... kändes som vi inte kommer att hinna med de faktist. Men om vi gör de så ska vi hinna byta en gång till med 5 min mellanrum! Ja vi håller tummarna att vi kommer hem innan fredag iaf:)

Nä nu ska ja packa ner de sista och vara med mina päron sista timmarna.