GI 2 & 3

Hello!!

Ja jag har provat spikmatta, dock bara en gång.

GI-dagarna har flutit på bra och gett mig resultat REDAN! Mår bättre både i kropp & knopp! Det är verkligen inga problem alls för mig att äta GI/LCHF mat, som Annika Dahlqvist säger så funkar GI på dom flesta. Jag håller på att läsa hennes bok som heter "Doktor Dahlqvist's - guide till bättre hälsa och viktkontroll". Eftersom jag är rätt så intresserad av både kost &hälsa kan jag rekomendera denna bok till alla trots att jag själv bara hunnit läsa 39 sidor av 200 :) Har två GI böcker till som jag köpt men inte påbörjat läsa ännu, och även en bok som heter Sockerberoende. Men de blir så fort jag är klar med den här!
  
Mat igår:
10.00 Fru: Omellett, 1 tomat
17:30 Mellan: 1dl räkor
18.00 Middag: Kycklingwook (dock med lite nudlar i), 1dl tacoköttfärs
21.00 Kväll: 2 ost skivor, 1 skinkskiva, 2msk kräftstjärtar i aioli

Mellan 17-18 var jag DÖÖ hungrig!

Motion igår:
14.00 1 timmes rask promenad

___________________________________________________

Mat idag:
10.00 Fru: Naturell yoghurt med linfrön & solrosfrön, 2 rostade fullkornsfrallor m ost(OBS! 40g kolhydrater vardera bröd)
14:00 Lun: 2 ½ grillade köttbitar, rotfrukter i ugn, grekisk sallad (köttbitarna var små)
15:00 Fika: Kaffe & 1 rulltårta
19:30 Kväll/middag: 2 stekta ägg, lite grekisk sallad

Ingen motion idag, plus SYND.. jaja, man dör ju inte för de;) Just det, varför jag skrivit OBS vid frallorna tänker jag nu förklara. Om bröd varit i frysen eller att man rostar dom så sänks GI-värdet. Mitt bröd var båda två.

Har aldrig kännt någon större hunger idag mellan mina mål, men mat måste man ju äta ändå för att underhålla förbränningen och ämnesomsättningen. Man håller sig riktigt länge mätt på GI mat, och det lurar ju hjärnan lite med att inte små äta också, för sug kommer aldrig på fråga. Igår var jag ju aldrig hungrig mellan 10:00 fram till ca 17.00 , och vanligtvis hade jag ungefär varit DÖhungrig.

Och margarin, människor.. kasta ut det ur kylen som detta finnes hemma!
Ja, de står så mycket intressant i denna bok. Den är värd att läsas:)


Kram

Kommentarer
Postat av: Louise

fyy å fika!!

2009-05-14 @ 10:11:14
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0