GI 18

God kväll!

Nu har jag käkat GI i 18 dagar och den första veckan ramlade 4 kilo bort. Dock bara vatten och 3 av de är typ tillbaka nu pga att jag ätit kolhydrater i för stor mängd. Ska gå ut i veckan hårt, och har gått bra hela dagen. Dock nu iafton så tog jag marängswish vilket inte alls är GI vänligt eftersom de innehåller massvis med socker. Jag vet att det var onödigt!

Som min dietist sa: Dom flesta som är överviktiga ser bara det man skippat äta, och tror att man ska gå ner i vikt på det.
Men så enkelt är det ju faktist inte...Bara för att jag skippar att äta den där bullen eller kakan så går jag ju inte ner i vikt, visst det är bra om man skippar, för du ser ju till att inte gå uppåt iaf. Men man måste komma lite längre än så.
Motion är en riktigt bra & skön grej att använda sig av när man vill gå ner i vikt. Och det funkar !!

Jag hade ju som mål med min blogg att nå -25 kilo i vikt innan min födelsedag. Vilket innebär att om 11 dagar ska jag ha tappat drygt 9 kilo till, vilket är helt omöjligt. Hade jag kämpat NONSTOP kanske jag hade fixat det, jag hade 8 månader på mig att tappa 25 kilo. De innebär ca 3.2 kilo i veckan....Jag började ju med att tappa 18 kilo på ca 3 månader. Sen blev de stopp, återgick delvis till mitt "förra" liv lite grann, nån gång sådär. Sen har det varit till och från med GI, motion och träning. De resulterade i 2kilo +, känns inte allt för hemskt.
Jag kämpar på vidare, och hoppas jag når mitt mål inom kort iaf !


2008 - vägde som mest 2003 - Hade här den vikt jag kämpar mig ner till nu


Mat idag:
Lunch: Fläskfiletournedos i grönpepparsås (2 skivor fläskfile), sallad
Mellan: 1 ost och baconkorv, sallad, bea
Middag: 1½ kycklingklubba, grekisk sallad
Kväll: Marängswich

Motion idag:
Rask promenad 40 min
Raka sit-ups 1x40
Sneda sit-ups 1x40 vardera sida
Plankan 2x15 sek
Armhävningar 3x10

Började inte speciellt hårt med någon träning för magen, har fortfarande ilningar/skärningar i ryggslutet.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0