Långa vägar

Att vandra, det är vad jag och J har gjort i dag. Vi tog oss en promenad på 1 mil genom skog och lera, med 2 hundar på ca 2 tim :) Men det var skönt! Jag sov såklart alldeles för länge idag, 12:20 blev jag väckt av telefonen :S Oops! Jaja, det var bara att hälla i sig en drink och ut och vandra.

Min dag idag:
Lunch; Naturdiet
Mellan; Naturdiet, några nötter
Middag; Räksallad
Oj så mätt jag blev på räksalladen, det märks verkligen att det ger resultat. Jag orkade inte ens äta upp hela salladen!
Vägde mig i dag igeeen, man ska ju väga sig kanske 1gång/veckan, men jag gör det lite oftare för att det händer så mycket med min kropp så är det roligt att se hela tiden, men dock så utgår jag mest från en gång i veckan. Och sedan i torsdags så har jag tappat -1kilo :) Kändes skönt.

Under mina 12 dagar som gått nu, så har jag ENBART ätit grönsaker, frukt, och drinkar. I början var det riktigt jobbigt, och första helgen utan "fin" mat som vi alltid äter här hemma. Men det släppte rätt fort mitt sötsug på kvällarna, jag var mer bara hungrig eftersom kroppen inte var van att äta så lite som jag gör. 5 påsar består av 555kcal, en tjej ska äta 2 200 kcal/dag och en kille ca 2 800 kcal/dag vanligtvis. Så man kan ju bara konstantera att viktnedgång borde det ju ge, men då ska man som inte då jag har gjort helst få i sig alla FEM påsar under en dag. Och då tror jag också att man har mycket större chans till att tappa i vikt snabbare.

Nu på tisdag så har jag gjort detta i 14 dagar, vilket jag själv tycker få räcka när det också står på förpackningen att 2 veckor är att rekomendera och om man vill fortsätta längre så ska man rådgöra med läkare eller dietist. Så på tisdag börjar min HÅRDA GI- vecka, så nu är det bara att söka recept och tips på internet om det:)

Jag har testat olika bantningskurer och metoder sedan jag var ca 15-16 år, pga att jag varit överviktigt. Men aldrig så pass mycket som jag var nu, så därför testade jag detta igen.
Jag har testat;
Viktväktarna
Atkins
GI
Pulverdieter

Viktväktarna; Det gjorde jag mer bara som en kul grej för att min mamma gjorde de då, så jag var inte alls stenhård eftersom jag inte har speciellt bra diciplin på mig själv. Men efter resultatet på min mor så tycker jag att den funkade riktigt bra!
Atkins; Ägg och bacon till frukost är inte min grej riktigt, Atkins gjorde jag i kanske 2-3 dagar, vilket inte visade några resultat heller så den kan jag inte yttra mig så mycket i. Men jag känner en tjej som använde sig av den och tappade bra i vikt!
GI; Samma här, har inte alls testat detta fullt ut förr heller, men den här tror jag visst man kan leva på resten av livet. För den är ju uppbyggd på olika stadium.
Pulverdieter; Dessa är väl dom jag testat mest och hårdast om man säger så, gjorde det senast i januari månad och tappade då 3 kilo på en vecka. Men den här känns ju mycket mera plågsam, så man måste vekligen vara beredd på att stå emot alla frestelser och bara helt vanlig mat. Men den här tycker jag ju är rätt bra, men man måste ju verkligen se till vad man stoppar i sig när man börjar käka vanlig mat igen för att inte gå upp allt ihop igen.


Jag för ca 2½ år sedan(ca10kilo lättare)


Nu blev det ett långt inlägg!
Ha de så bra, skriv gärna en rad eller två:) Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey ! har du prövat LCHF nå ? Det äe enligt mig en toppen diet =)

LCHF= low carbs high fat..

Ingen ris,potatis eller pasta eller bröd. Frukt ska man vara försiktig med,det är mycket socker i d. Ät mycket kött, fisk och fågel. Det ska stekas i smör och man kan gärna ha grädde och creme fraiche i maten. Lite tjorvigt att förklara. Jag har en till blogg:



www.lchfmat.blogspot.com



mvh Lisa som också kämpar med vikten..

2008-10-20 @ 20:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0