16 dagar + GI

Tjenare
Jag som sa att jag skulle köra en stenhård GI vecka, men eftersom man inte får käka bröd i GI än så länge, så dricker jag drinkar till frukost och lunch, och käkar en GI middag. Jag rör på mig ovanligt mycket, men det är faktist jätte skönt. Om jag inte rör mig på en dag börjar det krypa i kroppen, jag MÅSTE!
Kom ganska nyss hem från ett jogging pass, varvat med intervall! Jag orkar inte springa hela rundan, men det är hur skönt som helst nu. Steg upp och sen for jag ut direkt, och sen hem och käka frukost. Promenerade med min syster igår i 1tim rask takt.

Sötsug? Nope, faktist inte det försvann redan efter 3-4 dagen. Jag känner inte heller att jag har något behov av att äta varken godis eller chips som jag annars tycker om. Men vem gör inte det ?! :P Jag ska beskriva hur en dag för mig kunde se ut för ca 2 månader sen en fredagkväll.
Fru; Tomtegröt, socker kanel ,mjölk
Lunch; Korv och spaghetti
Middag, Spaghetti köttfärssås
Natt; Renstek, klyftpotatis, sallad
Festkväll! 8 starköl, chips

Se bara på detta, fest för mig gör även att jag äter på kvällen.. allt är ju så mycket godare då! Tyvärr.
Detta är då skrivet ur min matdagbok för ca 1 månad sedan. Jag hade ett sjujäkla behov av att äta kvällar också, varje kväll !! Jag blir chokad varje gång jag backar tillbaka i min matdagbok och läser vad jag har stoppat i mig. Inte konstigt att man gått upp 20 kilo3 år! Sen kan jag även säga att alkoholen har varit en stor del till min viktuppgång, och ofta fest = ofta käka på kvällarna. Jag drack nämligen aldrig före det, men började ungefär när jag gick i 1gymnasiet.


Det enda jag kan äta på kvällarna nu, är möjligt vis en frukt. Men dock inte just nu eftersom jag kör GI! Så vatten och morötter är ett hett tips.
Imorgon är det fredag igen, veckorna går så fort tycker jag. Trots att jag inte jobbar, men det är ju skönt det.. har väl ändå rätt mycket för mig. Promenerar, städar, eller nå sånt på dagarna.

Min dag igår:
Fru: Naturdiet ½ ägg
Mellan: Naturdiet
Middag: 1½ köttbit, massa sallad, bea.
Sen var det promenad rask takt 1½ tim. Höll på svettas ihjäl i går när  vi kom hem från promenaden, och även idag när jag hade jogga :P Men det är skönt, för då vet man att man gjort något.

Nä, nu ska ja kila. Ska vara mycket bättre på uppdatera hädanefter! :)


Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

När ska du följa med mig och styrketräna då? :)

2008-10-23 @ 10:42:11
URL: http://mammaundertjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0