Dietist 21 dagar GI

Tjenare!

Jaha då har man varit hos dietisten igen, tror hon blev lite överraskad över mitt resultat. Jag hade visst fel om att jag var sju kilo tyngre, jag kom på att jag hade visst redan tappat 3 kilo när jag var där sist, så jag var yttligare 3 kilo lättare denna gång. Jag satte även upp ett mål inför nästa gång, då ska ja ha tappat yttligare 2,5 kilo. Så nu jäklar måste jag börja ligga i mera intensivt. Har nu kommit in i fas 2 i GI, vilket innebär ungefär desamma som fas1 men nu kan jag äta 1 frukt varje dag, och nästa vecka 1 bröd osv :) Känns rätt bra. Lägg på succesivt med kolhydrater. Köpte mig en bok också om GI av

Ola Lauritzson,har snart läs ut den och den var riktigt intressant faktist 64:- på BOKIA. Fanns många andra böcker om GI som jag också vill köpa men det får bli lite senare. Ulirka Davidsson skriver också bra böcker om GI, dom har även gjort en bok tillsammans.

Fas 1 1-14 dagar              Fas 2 15-28          Fas 3  En bra GI-kost på lång sikt
Är det något du funderar över hur mycket GI det är i ett livsmedel, fråga mig!

Idag har jag tagit mig två promenader, när jag kom till Kåge med bussen så gick det inte ända hem till mig så jag hoppade av och traskade hem, tog ca 30 min eftersom det är så jäkla halt ute. Sen när jag kom hem hann jag vara hemma ca 1 timme innan jag och mor tar en lite raskare promenad på 1 timme, riktigt skönt att vara ute faktist.
 
Skulle igentligen jogga idag, först så klagar jag på att det är för kallt för att jogga, och när det är +grader då promenerar jag. Måste ta och skärpa mig med det, så imorgon blir det jogging och styrketräning. Det är så himla kul också att
se resultaten på kroppen, för allt syns inte på vågen tyvärr.


Antalet läsare ökar succesivt faktist, och det är riktigt roligt. Och att ni lämnar en peppande kommentar stärker självförtroende till MAX, för detta är inte en av dom lättaste grejerna jag gjort om jag säger så. Första veckan var ett H-vete. Sen vande man sig såklart, men när man vet att man förut åt skitmat och skräp så är man rätt nöjd nu att man klarat sig såhär långt. Det lönar sig att kämpa!

Jag vill bara tacka mina underbara vänner för de stöd man får av er, man inte på topp varje dag och det har ju sina orsaker.
Tack för att ni finns!



Kram


Kommentarer
Postat av: Elina

Hej Elin! Jag har äntligen hittat igen din blogg :) Jag tycker att det verkar gå skit bra för dej med viktnedgången, dessutom är du duktig på att skriva. HEJA HEJA!

Kram.

2008-11-04 @ 07:17:10
URL: http://shelley.blogg.se/
Postat av: mamma

ja du gumman, du är bara såå himla duktig... Du fixar detta hur enkelt som helst. Jag är så imponerad att du har karaktär. Men du har så otur med förkylning och nu detta med ögat, fattar inte vad du är så utsatt för.

puss jag älskar dej.

2008-11-12 @ 15:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0