26 dagar

God kväll
I 26 dagar har jag nu ätit GI och har totalt tappat 2 kilo under dessa dagar, och sammanlagt sen jag började med drinkarna som är ett minne blott är det drygt 9 kilo minus. På måndag går jag i mål med Fas 2, vilket innebär att tisdag börjar Fas 3 och då lite mer kolhydrater i maten. Jag tror jag blivit kolhydratsjuk, lusläser alla förpackningar innan jag köper dom och innan jag äter av dom. Äter bara det som har ett 40% kolhydratinnehåll, men man får äta allt under 60% eftersom det räknas som lågt GI. Men som sagt så kör jag ju mitt eget lilla race och det här funkar bra det också.

Vi sov väl lite för länge idag, skulle ha varit ute och joggat idag också men som sagt så kan jag sova om jag vill :P
Nog om det, jag var riktigt hungrig i morse och åt en turkisk-yoghurt tallrik med linfrön och 1 näve flingor, 1 ägg. Sen åkte vi till stan och väl där så köpte gubben en ny vinterjacka och en mössa, och jag fick mig ett pannband som jag alltid velat ha men inte hittat det rätta som jag kan ha när jag är ute och joggar :)
När vi kom hem så bakade jag 2 fullkorns bröd som jag inhandlade i fredags, jag hoppas att det ska smaka.. blir provsmak i morgon till frukost sen en jogging tur :)


Sen var det en god middag också, se bara här.. jag äter för lite måltider per dag! Blir nästan lite paff när man ser att man kan klarar sig på så lite mat ändå. Men mycket protein och fett så klarar man sig tydligen bra!


Nu ikväll har vi inte gjort något speciellt, rätt skönt.. bara slappat i soffan och sett tv:) J var förbi en sväng också och visade upp magen, fick känna några fler sparkar idag också:) Jag var den första förutom hon själv då som kände en spark:D Det är rätt häftigt det där med graviditeter.

Nä nu ska jag kila! Lämna gärna en kommentar ni som läser:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det blir ännu mer spännande då du ska med på förlossningen :P

2008-11-09 @ 22:25:06
URL: http://mammaundertjugo.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra tips med limpan.. den är såå god, den ska vi fortsätta att köpa och jag får hjälpa til att baka den men du är så duktig på att barka också blink

puss

2008-11-12 @ 15:41:42
Postat av: mamma

Glömde säga att du skriver så himla bra...

2008-11-12 @ 15:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0