24 minus grader

Trotsade oss icket! Jag och guben vaknade lite sent idag, gjorde oss frukost och sen tog vi oss en liten promenad.. fytusan så kallt det var!! Svängde förbi Ica och handlade också, med oss hem kom en sodastreamer :) Har plockat och städat lite grann och hängt upp julgardinerna också:) Nu är det super mysigt här, men bättre ska de ändå bli efter att vi fått tapetserat och ny soffa och säng!

Mat idag:
Frukost: 2 st Fröig varav en med ost och en med ishavs och skinka
Middag: Pot. gratäng (lite),sallad, 2 bitar rostbiff

Mat igår:
Frukost: Te kopp, 2 fröig med ost & skinka
Mellan: Kaffe
Lunch: Nudlar
Mellan: Modifast chokladdrink
Middag: Kött i sås, lite ris, sallad, 1 glas vin

Hade väl världens sämsta dag igår,eller vad man ska kalla den. Var så förbannad!
Började med att jag steg på bussen i kåge för att åka till stan, busschaffisen blev sur för att jag betalade med en 100 lapp, drog världens djupaste suck och jag fick igen 4 kr för lite! Väl i stan står jag och väntar på bussen till piteå, såklart var den 20 min försenad och jag höll på frysa ihjäl, och tänkte att jag skulle missa bussen till älvsbyn. När bussen väl kom och jag steg på för att betala bad jag chaffisen att ringa och be Älvsbyn bussen invänta oss eftersom vi skulle vara sena.
Han: Jodå, det går bra! Det är fler som ska med den bussen så.
Jag : Okej, tack så mycket.
Går och sätter mig i lugn och ro, ringer gubben och berättar att dom skulle hålla bussen åt mig eftersom det var 5 min väntetid mellan ske-å bussen och älvsbyn bussen. När vi kommer in i piteå visar det sig att vi bara är 10 min försenade, och en tant som måste varit jävligt döv kommer upp på övervåningen och frågar vem som skulle till älvsbyn varpå jag svarar , jag säkert fem gånger.
Hon: Jahaa, okej. Det är så här att vi har ringt och ringt
Jag : Jaaha
Hon: Tyvärr så kunde bussen inte vänta nå mera
Jag: Men vi är ju piteå nu!
Hon: Det är så tråkigt då det inte går bra för folk, hoppas det löser sig för dig (klappar mig på axeln)
Jag: MEN VADÅ? SÅ DU MENAR ATT BUSSEN HAR ÅKT REDAN?
Hon: Jo, tyvärr hoppas det går bra för dig. Vet du när nästa buss går?
Jag: Jo, tjugo i åtta ( klockan var då 6)
Hon: Jaha, okej. ( Går där ifrån)

Fan så jag kokade, var så förbannad! Ringer gubben och är arg och berättar vad som hänt, ringer mamma och är arg. Ringer och stör Lousie kändes det verkligen som, men snacka om en som verkligen ställer upp ALLTID! Du är så underbar vännen, oerhört snäll människa du är!!!! Hon ställde upp och skjutsade mig till Älvsbyn.

Väl i Älvsbyn, älskling hade lagat godmiddag åt oss:) Super gott.
Sen stökade jag på nästan hela kvällen, efter mycket om och men så hjälpte gubben till också. Han tyckte inte alls jag skulle börja med det där nu. Men det är ju så kul då det blir fint :) Puss sötnos.


nu blev det ett långt inlägg. Nu ska vi typ se film och mysa :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Louise

men inte stör du väl!!!!

2008-11-29 @ 21:18:35
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Louise

men vad du är gullig, det är ju tvärtom, dom som alltid ställer upp och åker hit och dit för att vi ska kunna träffas!!

2008-11-29 @ 21:20:35
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0