Meningslösa måndag

Godkväll!
Att det är motion att vara på Leo's lekland med två barn, utan tvekan! Har träningsvärk i rumpan och armarna idag :P Var många rörelser man inte gjort på ett tag! Men det var jättekul att vara där, och se barnen så glada dom var :)

Sov såklart på TOK förlänge idag, vilket resulterar i dåligt mat intag också, åt frukost kl 12, och middag ca 17.
Tog mig sen 1 timmes promenad, storstädade hela huset, och körde två tvättmaskiner, renbäddat sängen. Nu ikväll har jag varit med J och målat vagga och spjälsäng så lite har jag gjort idag, trots min ledighet! :)

Har hittat mig en ny låt att spela på repeet : Takida - Handlake Village
Skön och bra låt helt enkelt, och även Rihannas låt : Live your life

Mat idag:
Frukost: 3 smörgåsar m. ost, kopp te
Middag: Köttfärssås, spaghetti, gurka & tomat
Kväll: 2 mandariner, 2 bitar choklad

Just nu så börjar jag vara rätt bankrutt, och skulle så gärna vilja fara och löpa på bandet. Är toksugen på börja löpa igen, innan konditionen blir lika dålig som förr! Den har ju äntligen börja bättra sig. Blir nog kanske ett pass i veckan hoppas jag. 

Tänkte lite idag på det här med viktnedgång, det är verkligen inte något man bara tvär gör sådär, det har snart tagit mig 1 år att gå ner 15 kilo, har iofs bara kämpat på ordentligen senaste 2 månaderna, och då tappat 13 kilo. Dvs jag borde ju ha ganska lätt att gå ner i vikt om jag bara ge mig fan på det!
Men det här som brukar stå i tidningarna, "få platt mage på 3 veckor" osv, hur mycket av det är sant egentligen? Visst det är olika mellan människor tex: En person på 100 kilo och är 160cm lång, hur ska man då få platt mage på 3 veckor har dom tänkt?! Det går inte alls. Är själv 170 cm, och har fortfarande inte platt mage och har kämpat i drygt 9 veckor. Visst, den har blivit 17cm mindre men den är inte alls platt! De finns så mycket lurerier med viktnedgång så det är sjukt!


Time to sleep!
Kram

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej Elin!

Fin blogg!! Har inte kommit så långt med min än men kolla in den! Hoppas allt är bra med er annars också!

Puss

2008-12-09 @ 13:27:52
URL: http://jossegoesblogg.devote.se
Postat av: mamma

heja gumman! ja du vet att mamma är avis.. du är så himla duktig. När du väl bestämde dej sågjorde du det och du har verkligen fått mer energi, det tacka jag för.. mer hjälp här hemma! Hur ska det bli den dagen du flyttar.. himlar så trist och tomt!

Bamsekram mamma

2008-12-09 @ 20:23:09
Postat av: Johanna

Du måste ju lägga upp bilderna från då vi målade! :)

2008-12-09 @ 23:03:28
URL: http://mammaundertjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0